معرفی شهر آنتالیا
نوشته شده توسط : badsa

تور آنتالیا

ما قصد داریم تا با معرفی ارزانترین تورهای آنتالیا در خدمت مسافران عزیز باشم.امیدواریم که بتوانیم خدمات خوبی را به منظور سفری خاطره انگیز و راحت برای شما برنامه ریزی کنیم.خواهشمندیم در صورت هرگونه سوال با ما در تماس باشید.خدمت به شما افتخاری برای ماست.


معرفی شهر آنتالیا

پادشاه آتالوس دوم پرگامون را در حدود ۱۵۰ سال قبل از میلاد، در طول دوره هلنی، به عنوان بنیانگذار شهرستان می شناختند. این Attalea یا Attalia را به افتخار او نامگذاری کرده اند. این شهرستان به عنوان یک پایگاه دریایی برای ناوگان قدرتمند آتالوس، خدمت کرده است. کاوش و حفاری در سال ۲۰۰۸، در طرح DOGU Garajı، کشف بقایای قدمت آن در قرن ۳ قبل از میلاد، نشان می دهد که آنتالیا بازسازی شده و گسترش یافته ی یک شهر دیگر در قبل بوده است. آنتالیا در سال ۱۳۳ قبل از میلاد بخشی از جمهوری روم شد، زمانی که آتالوس سوم برادر زاده ی آتالوس دوم ، پادشاهیش را پس از مرگ آن به دست گرفت. مسیحیت حتی در قرن اول نیز شروع به گسترش در منطقه کرد.

 

 

تصویری زیبا از شهر آنتالیا

تصویری زیبا از شهر آنتالیا

 

در شمال شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در جنوب قونیه، اسپارتا و بوردور، در شمال موغلا و در غرب دریای مدیترانه وجود دارند. این شهر به دلیل طبیعت بکر و زیبا و سواحل نیلگون فراوانی که دارد مقصد بسیاری از مسافران ترکیه میباشد.به طوری که ۳۵ درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه با تور آنتالیا همراه می‌شوند.از ارتفاعات کوه های توروس که بلندترین قله اش به ۳۰۹۰ متر می رسد رودخانه های متعددی به سمت دریای مدیترانه جاری است که هر کدام در مسیر خود مناظر شگفت انگیز را خلق کرده اند و همه ساله میلیون ها جهان گرد را با زیبایی های خود هیجان زده می کند.

دشت های حاصل خیز این منطقه که از دیدنی های تور آنتالیا می باشد تنوع محصولات زراعی و باغی مانند پرتقال، لیمو، گیاهان زینتی، دارویی نظیر پنبه، کنجد، انواع سبزیجات و جالیز، دشتهای پوشیده از گیاهان و گلهای وحشی با ارزش های طبی، را به همراه جنگل های انبوه علاوه برایفای نقش مهم در صنعت کشاورزی مناظری چشم نواز را به وجود آورده است.

آب و هوای شهر آنتالیا چگونه است؟

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است، شرایط جوی آب و هوای این شهر برای سفر در فصل های بهار،تابستان و پاییز بسیار مناسب است. در سفر به شهر آنتالیا به مسئله آب و هوا دقت زیادی کنید، زیرا آب و هوای گرم و شرجی در فصل گرم سال بسیار نامناسب خواهد بود. تور آنتالیا یکی از تورهایی است که در فصل تابستان که دمای هوا بین ۳۵ الی ۴۵ درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین ۶۵ الی ۸۵ درصد است اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا می کشاند. در ضمن بهتر است بدانید که این شهر دارای بیش از ۱۰ ماه آفتابی در سال می باشد.

 

تصویری از رشته کوه های توروس آنتالیا در تور آنتالیا 

تصویری از رشته کوه های توروس آنتالیا

رشته کوه های تاروس از این منطقه در برابر بادهای شمالی محافظت می کنند. گردشگران تور آنتالیا باید بدانند که این شهر،دارای اقلیم مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی است. در آنتالیا حدود ۲۸۰ روز از سال هوا آفتابی بوده و نزدیک به ۲ هزار ساعت در سال تابش آفتاب دارد. دمای متوسط دریا بین ۱۶ درجه سانتی گراد در زمستان و ۲۷ درجه سانتی گراد در تابستان متغییر است.

بالاترین درجه هوایی که تا به امروز برای آنتالیا ثبت شده ۴۵ درجه سانتی گراد در ماه جولای بوده است که معمولاً میانگین بالاترین دما در این ماه ۳۴٫۵ درجه می باشد. همچنین پایین ترین دمای ثبت شده ۴ درجه سانتی گراد زیر صفر در ماه فوریه بوده که معمولاً در این ماه نیز میانگین پایین ترین دما ۶٫۵ درجه سانتی گراد است. فصل گرفتن آفتاب و آب تنی برای مسافری تور آنتالیا از اوایل ماه آوریل شروع و تا پایان ماه اکتبر ادامه دارد.

اکثر مسافرانی که به این شهر توریستی رهسپار می شوند روس ها هستند، زیرا کشور روسیه دارای آب و هوای سردی است و سواحل سوزان و داغ آنتالیا جذابیت فراوانی برای آنها به شمار می رود.در آنتالیا مناطق سرسبزو زیبایی همچون کمر kemer وجود دارد که دارای روستاهایی با امکانات توریستی می باشد.

فرودگاه های آنتالیا و شهرهای اطراف آنتالیا

فرودگاه اسپارتا آنتالیا در جنوب غرب ترکیه قرار دارد.این فرودگاه دارای ۳ باند و ۵۴ متر از سطح دریا می باشد. ظرفیت فرودگاه اسپارتا ۳۵ میلیون مسافر در طول سال می باشد ، این فرودگاه در سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۲۲ میلیون مسافر که ۱۸ میلیو آن خارجیان بودند را جا به جا نموده است. برای رسیدن به شهر آنتالیا از این فرودگاه نزدیک به ۳ ساعت زمینی راه می باشد.

 

تصویری از فرودگاه شهر اسپارتا 

تصویری از فرودگاه شهر اسپارتا

این فرودگاه یک فرودگاه بین المللی می باشد که به اکثر نقاط جهان پرواز دارد که شامل : آدانا، آمستردام، آنکارا، آنتالیا، بازل، بیروت، برلین، بدروم، بروکسل، بن، کلن، کپنهاگ، دالامان، دیاربکر، دوسلدورف، الازیغ، ارجان قبرس، فرانکفورت، غازی آنتپ، هانوور، حاتای، ازمیر، کایسری، قونیه، خارکف، کراسنودار، لینز، لندن-استانسد، مالاتیا، مارسی، میلان-برگامو، مونیخ، پاریس-اورولی، رم، سنتاتین، سامسون، صوفیه، استکهلم- آرلاندا، اشتوتگارت، تفلیس، تهران، تبریز، ترابزون، وان، وین نیز اشاره کرد.

 

ایر لاین هایی که در این فرودگاه فعال هستند شامل : بلواکسپرس، بورا جت، داغستان ایرلاینز، دوبروونیک ایرلاینز، ایزی جت، ایزی جت سوئد، فلایدبی، گرمانوینگز، جزیره ایرویز، جت ایرفلای، اردن آوی یایشن، ایران ایر، کوبان ایرلاینز، مولدوویان ایرلاینز، شرکت هوایی پگاسوس، ساراتوف ایرلاینز، شاموینگز ایرلاین، اسپان ایر، استار لاینز قزاقستان، اسکای ایرلاینز، سانا کسپرس، ترانس آویا، ترکیش ایرلاینز، آنادولوجت، ویز ایر، یوروپایرپست، ترانس آویانیز می باشد. فاصله هوایی تهران تا آنتالیا ۱۸۶۳ کیلیومتر و مدت زمان پرواز تهران تا آنتالیا ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه می باشد.

چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟

سفر با تور آنتالیا در تمام روزهای سال خوب است و علاقه مندان خودش را دارد. اما بستگی دارد شما در سفر به آنتالیا از چه چیزی لذت بیشتری می برید. تابستان های آنتالیا آفتابی و زمستان های آنتالیا آب و هوایی معتدل دارد و گاهی اوقات باران می بارد. اگر به شنا در دریای مدیترانه و آفتاب گیری در سواحل آنتالیا علاقه مند هستید از فروردین ماه تا آبان جهت شنا با تور آنتالیا سفر کنید.

 

تصویری از یک استخر در سواحل آنتالیا 

سواحل آنتالیا

اگر به آب و هوای بارانی و پیاده روی زیر باران علاقه مندید در آپریل با تور آنتالیا همراه شوید. بعد از باران رنگین کمان های بسیار زیبایی در آنتالیا تشکیل می شود. می توان گفت بهترین زمان سفر به آنتالیا، اردیبهشت می باشد چرا که دمای هوا و رطوبت آن بسیار مطلوب است و گرما آزار دهنده نیست و می توان در این زمان در سواحل آنتالیا حمام آفتاب گرفت.به طور کلی آب و هوای آنتالیا در طی سال خیلی تغییر ندارد و اکثر روزهای هوای آنتالیا گرم و شرجی می باشد. زمستان ها هوای آنتالیا خنک تر میشود و چند روزی در این شهر بارانی خواهد بود. بنابراین بهترین وقت سفر با تور آنتالیا را علاقه شما به هوای آفتابی یا بارانی تعیین می کند.

فرهنگ در آنتالیا

ترکی ها به مهمان نوازی معروف هستند و بیشتر مردم با غریبه ها صمیمی و مودب هستند. تقریبا همه جا شما به " hosgeldiniz " (خوش آمدید) بر خواهید خورد. در هنگام گشتن و خرید کردن به شما چای تعارف می کنند، رد کردن آن بی ادبانه نیست ولی در بیشتر جاها یک تاکتیک فشار برای فروختن اجناس به حساب نمی آید. اگر به منزلشان دعوتتان کردند می توانید بدون برنامه قبول کنید.

در خانه های ترکی با شما همانند یک مهمان افتخاری رفتار می شود. در هنگام وارد شدن به خانه های روستایی باید کفش های خود را در بیاورید و مرسوم است که دست بزرگ تر ها را ببوسید و به پیشانیات بزنید. سیگار کشیدن قابل قبول است اما در سینماها، سالن های تئاتر، اتوبوس، قطار و تاکسی ممنوع است.

پروازهای مسیر آنتالیا

ایرلاین اطلس گلوبال،ماهان، قشم ایر،زاگرس،ترکیش،سان اکسپرس،پگاسوس و ...

جاذبه های توریستی شهر آنتالیا

شهر آنتالیا دارای جاذبه های توریستی فراوانی است که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم.

  • حمام رومی سیده
  • خانه و موزه آتاتورک
  • شهر پرگه
  • موزه اسباب بازی
  • پارک ملی کوپرولو کانیون
  • جزیره موش
  • بندرگاه قدیمی
  • کاله ایچی
  • غار کارائین
  • شهر باستانی آسپندوس
  • کسیک مناره
  • آکواریوم آنتالیا
  • دورازه هادریان
  • آبشارهای دودن

و ...

تفریحات شهر آنتالیا

در زیر به برخی از تفریحات شهر آنتالیا اشاره میکنیم :

  • پارک آبی آکوا
  • سافاری در آنتالیا
  • پارک آبی ددمان
  • پارک کارالی اوغلو
  • غواصی در آنتالیا
  • تور کشتی
  • رافتینگ در آنتالیا
  • چتر بازی در آنتالیا

رستوران های آنتالیا

غذا ارزان و خوب است. یک وعده غذایی کامل برایتان حدود ۱۰ تا ۲۰ لیره ترکی هزینه خواهد داشت. خدمات عالی و با حس صمیمیت خالص ارائه می شوند. آنتالیا همچنین دارای رستوران های خوب برای غذای دریایی می باشد. یک مورد که حواستان باید به آن باشد این است که قیمت ذکر شده همانی باشد که در منو آمده است. غذاهای معروف آنتالیا شامل پیاز (ساخته شده با سس بخارا، سیر، گردو و دانه های پخته)، کوفته شیش (کوفته تند که دور یک چوب پخته شده است)، هیبش تند با زیره مخلوط و سس بخارا، کباب تندیر و... به همراه بسیاری از انواع غذاهای سرد مدیترانه ای با روغن زیتون، می باشد.

رستوران های برگزیده:

  • وانیلا: غذاهای فرانسوی ، خانه استیک، پیتزا، بین المللی
  • ۷ مهمت: غذاهای دریایی، مدیترانه ای ،ترکی، بین المللی
  • سراسر فاین: غذاهای اروپایی، ترکی، دریایی، بین المللی، مدیترانه ای
  • روکا: غذاهای عالی، موزیک و خدمات. غذاهای لبنانی، مدیترانه ای، ترکی، ترکیبی، خاورمیانه ای
  • آرما: غذاهای اروپایی، دریایی، بین المللی، مدیترانه ای
  • تارگی استیک هاوس: استیک، بابیکیو، ترکی

مراکز خرید در آنتالیا

  • ترا سیتی: لوکس ترین مرکز خرید آنتالیا واقع در محله ی مسکونی سطح بالای فنر، می باشد. مغازه ها در اصل گران هستند و شامل برند هایی مانند: بربری، هوگو باس، فچونبل، جیزیا، گنت، لگوست، ماسیمو، دیوتی، مکس مارا، نایک، پیر کاردین، تامی، پولو و... و همچنین بسیاری از برند های ترکی طراحی شده می باشند. در طبقه ی چهارم نیز غذاخوری های زیادی شامل برند های بین المللی فست فود، موجود می باشد.
  • مارک آنتالیا:مکانی فوق العاده برای خرید مارک های موجود، تنها مشکل منطقه ی با ترافیک بالا می باشد.
  • میگروس: انواع مختلفی از مارک ها با قیمت خوب، و گاهی اوقات حراج های بسیار جذاب موجود می باشد. فود کورت ها معقول و بستنی ها خوب و خوشمزه می باشند. از دیگر مراکز خرید و بازار های آنتالیا می توان به دیپ اوتلت سنتر ،شمال ، لارا ، آکا پارک، آنتالیوم پریمیوم، اراستا، اوزدیلت پارک، ال سی واکیکی و... اشاره کرد.

منبع : تور آنتالیا

 





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: